Vyhledávání

Kontakt

MUDr.Jan Hýsek
Stefanikova 340
Hradec Kralove
50011

+420.724500393

jh(zav)akciecz.com

Novinky

Právě mi vychází článek v měsíčníku pro podnikatele

08.09.2012 03:52
Právě mi vyšel dvoustránkový článek v měsíčníku pro podnikatele OBCHOD a FINANCE....

Třetina manažerů považuje Facebook za značné riziko pro pověst jejich firmy. Proč?

02.09.2012 00:01
Zajímavý článek na toto téma najdete zde. Největší výhody sociálních sítí jsou...
1 | 2 | 3 | 4 >>

Jak ochránit pověst firmy ve vyhledávačích (Search engine reputation management)

13.06.2011 02:47

Jak ochránit pověst firmy ve vyhledávačích (Search engine reputation management)

Zajímáte-li se o internetový marketing a PR, možná jste na zahraničních webech narazili na pojem Search engine reputation management. Co to znamená, vám poví tento článek.

Zjistili jste, že se po zadání vaší firmy ve vyhledávači objeví blog nespokojeného zákazníka, který na vás pouští hromy a blesky? Dnes nejde o nic nového. Mnoho lidí píše na webu o svých negativních zkušenostech s firmami, službami i výrobky. V zájmu každé firmy však je, aby byly výsledky vyhledávání pozitivní či alespoň neutrální. Přesně o to se stará search engine reputation management.

Na začátek krátké shrnutí:

  • Nespokojení lidé mohou vaši firmu na internetu pomlouvat,
  • odkazy na jejich články se objevují ve vyhledávačích, což škodí pověsti vaší firmy,
  • na odstranění nechtěných odkazů existuje řešení,
  • správné know-how má relativně málo lidí, proto se za tuto práci platí a firmy si ji nedělají samy.

 

V Česku novinka, v Americe běžná praxe

Abych se opravil: ne, ani u nás nejde o naprostou novinku. Firmy věnující se marketingu na internetu nabízí kontrolu obsahu ve vyhledávačích již několik roků. Pravdou však je, že podnikatelé či manažeři o této službě většinou neví. Problém začnou řešit až poté, co se náhodou dozví o nějakém pomlouvačném článku.

Na západě, především v USA, je ochrana pověsti firmy ve vyhledávačích známa mnohem déle. Firmy se začaly poměrně brzy zajímat o to, jaké výsledky se objevují ve vyhledávačích na klíčová slova související s jejich značkou či výrobky. A tam, kde je poptávka, je i nabídka. Ochrana pověsti ve vyhledávačích je součástí portfolia mnoha společností, které se věnují public relations či internetovému marketingu.

Mnoho jmen pro tu stejnou věc

Search engine reputation management, search engine image protection, reputation management a další módní pojmy označují v podstatě to samé: činnost, která zajistí, aby byly informace ve výsledcích vyhledávání přesně takové, jaké firma chce.

Abych to upřesnil, ochrana pověsti ve vyhledávačích patří pod online reputation management, který zase spadá pod reputation management. Ten zastřešuje všechny činnosti, které mají za cíl ochránit pověst firmy (tedy nejen na internetu).

Posouvání špatných odkazů na nižší pozice

Myšlenka je svým obsahem primitivní. Cílem search engine reputation management je posunutí nevhodných odkazů na takové pozice, na které se podívá jen mizivé procento lidí. Na odkaz, který je na 8. místě, se podívá méně lidí, než na odkaz, který je na 2. místě. Na odkaz, který je na 3. stránce, se nepodívá téměř nikdo. A přesně to je cílem, o který se PR agentury snaží.

Samotná realizace již tak primitivní není (a proto se za tyto služby platí). Aby se nevhodný odkaz dostal na nižší pozice, je pořeba vytvořit takový obsah, který ho ve výsledcích vyhledávání nahradí.

Kvalitní firemní web je nutnost. Není nic horšího, než vidět ve výsledcích vyhledávání půl stránky negativních článků, a teprve pod nimi firmení web. Dalším krokem je zveřejňování tiskových zpráv, novinek, psaní blogů, publikování rozhovorů a dalších informací. Platformou může být firemní web, ale i jiné stránky. Pokud se to provede dobře, vyhledávače tyto stránky brzy zaindexují a odkazy na ně se dostanou na první pozice. Na nich tak nahradí pomlouvačné články, které se posunou níže. Aby to fungovalo, práce se účastní odborník na optimalizaci pro vyhledávače (SEO). Ten ví, jak nejlépe vytvořit stránky, které budou ve vyhledávačích úspěšné.

Odstraňování pomluv je třeba dělat s rozumem

Nejedná se tedy o žádnou magii ani o "podvody na vyhledávače". Cílem je nabídnout lidem užitečný, aktuální obsah, který se bude zároveň dobře umisťovat ve vyhledávačích. Proč zdůrazňuji užitečný obsah? Mějte na paměti, že hloupě udělaná stránka plná SEO spamu případného návštěvníka odradí a pověst firmy nijak neochrání.

Komplexnějším řešením kontroly internetového obsahu je pak Online reputation management. Jeho součástí je širší škála sledování a publikování obsahu, která se nezaměřuje pouze na výsledky vyhledávání.

Zdroj: robertnemec.com

Blog

Reputace firem a její váha při rozhodování

19.10.2013 23:56
Podle aktuálního průzkumu společnosti Deloitte je na hlavním místě rizikových faktorů pro strategie při podnikání otázka reputace. Důležitost reputace, online reputace i sociálních sítí si byznys uvědomuje čím dál více a čím dál více se nad těmito oblastmi zamýšlí a investuje do nich. Více o...

Podvádět se nevyplácí ani na internetu

26.09.2013 12:10
Když budete lidi podvádět v podnikání či v osobním životě, dříve či později se to provalí a roznese se to. A na internetu to funguje velmi podobně. Jedna věc je chránit si vaši online pověst - to je v pořádku. Jiná věc je na internetu lhát jako když tiskne. Pochopitelně se snaží například některé...

Ochrana pověsti a falešné profily

23.06.2013 15:56
Facebook je úžasné medium a sám jej zde denně využívám, má ale i svoje rizika či vady. Například se to zde jenom hemží falešnými profily. Ti lidé, kteří zde, na rozdíl od nás ostatních, vystupují jako někdy jiný, vždycky mají  nějaký důvod a něco tím sledují. Typická ukázka proběhla na...

Pozor na falešný e-mail!

04.01.2012 14:19
V těchto dnech byl širokému okruhu mých obchodních partnerů i dalších lidí rozeslán email od vážně duševně nemocného člověka, který trpí paranoidní schizofrenií a který se za mne vydával a email (hysek-jan@seznam.cz) měl vypadat jako poslaný z mojí schránky a byl také mým jménem podepsán....

Pět způsobů obrany vlastní online pověsti

19.06.2011 03:13
Pět způsobů obrany vlastní online pověsti Jakékoliv informace, které o vás lze najít na internetu, ať už pravdivé či lživé, mohou mít velký dopad na váš další život. Nabízíme zde pět tipů, jak zajistit, aby to, co o o vás lidé čtou, bylo dobré (nebo alespoň pravdivé). Neponechejte svou pověst...

Tvrdý souboj s vyhledávači: Jak smazat svou minulost online

19.06.2011 02:24
Tvrdý souboj s vyhledávači: Jak smazat svou minulost online V kybervěku přestává být podstatné, kdo jsme, co umíme nebo čeho jsme dosáhli. Důležité jsou informace, které jsou na internetu věčné. Seznamte se s novým směrem podnikání - vylepšováním pověsti na internetu. Kompromitující fotky a videa....

Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti

18.06.2011 03:33
Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti   Z vyhledávání na webu se dnes stal samostatný obor. Stejně tak se stává novým odvětvím ochrana reputace na internetu resp. zajišťování pozitivní publicity. Možných způsobů ochrany pověsti na internetu je několik. Tak...

Ochrana pověsti na internetu - Google bomby, ORM, mýty a pověsti

17.06.2011 01:03
Ochrana pověsti na internetu - Google bomby, ORM, mýty a pověsti Internet je velký zdroj informací i dezinformací. Né každý člověk je schopen rozlišovat co je kvalitní zdroj informace a co je zdroj nevěrohodný. Lidé jsou přející i nepřející. Spokojený zákazník je jistě nejlepší reklamou pro každý...

Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

15.06.2011 01:13
Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu Snad každá finanční nebo poradenská společnost se setkala s tím, že ji někdo pomlouvá na internetu. Jak mi říkal ředitel jedné leasingové společnosti: „Lidé se nejvíce zlobí, že musí platit a že když neplatí včas, musí...

Proč budovat dobrou pověst firmy na internetu? Protože na tom vyděláte

15.06.2011 00:05
Proč budovat dobrou pověst firmy na internetu? Protože na tom vyděláte Význam internetu neustále roste. Miliony firem díky internetu vydělávají denně miliardy korun. Jeho hranice jsou prakticky nekonečné. Každý, kdo chce, může díky němu vydělávat nemalé peníze. Se zvyšujícím se počtem podnikatelů...
1 | 2 >>