Vaše dobrá pověst na internetu
Internet je velký zdroj informací i dezinformací. Né každý člověk je schopen rozlišovat co je kvalitní zdroj informace a co je zdroj nevěrohodný.
Lidé jsou přející i nepřející. Spokojený zákazník je jistě nejlepší reklamou pro každý projekt. Naopak naštvaný zákazník může být pohromou. O to více, pokud se jedná o ajťáka, který je schopen i masivnějšího protiútoku.
Jak je obvyklé, tak mnohé firmy naslibují zlaté prase, jen aby vytáhly ze zákazníka peníze. Internet lze cenzurovat těžko. I v Číně, kde je státní cenzura internetu, nedokáží "udržet" Číňany za pomyslnou virtuální čínskou zdí. Proto nevěřte soukromé firmě, která Vám slíbí vymazání nevhodných informací z internetu.
Cíl útoku virtuálníko kverulanta, nebo ještě hůře nabručeného ajťáka, se bude těžko bránit. Existuje několik forem zákeřností, které můžeme celkem beztrestně páchat ve virtuální světě.
Virtuální bytost zaregistrovala nespokojenost a dává to najevo. Stále je možnost komunikovat a tím bručouna pacifikovat a převést na spokojeného klienta
I když se člověk někdy fakt snaží být milý, tak bručoun je stále jen bručounem. Po vyčerpání všech pokusů o asertivní řešení situace je konverzace označena za spam
Lidé si sdělují zkušenosti, názory, poznatky. Taktéž si sdělují pomluvy, urážky a stereotypní polopravdy. Na rozdíl od emailu je tato komunikace veřejná. Je proto nanejvýš nutné zachovat úroveň komunikace i přesto, že je druhá strana výrazně naštvaná a bohatě obdařena vulgarismy. Je vhodné udržet základní společenskou slušnost. Vulgární a nerudný kverulant tak bude označen za devianta a virtuální komunita jeho řeči nebude považovat za důležité.
Pokud máme práva administrátora, tak můžeme i v odůvodněných případech mazat příspěvky. Vhodné odůvodnění pro smazání příspěvku je nadmíra sprostých slov, porušení pravidel fóra ( musí být jasně definovaná ), nebo řeči, které nepatří do slušné společnosti ( např. provolávání rasistických hesel, navádění ke zločinu, atd. ).
Příspěvky slušných oponentů zásadně nemažeme. Slušný odpůrce, přestože je odpůrce, je dobrou reklamou. Mluví o produktu, službě, myšlence,.. Tím šíří podvědomí. Naší prací je pak osvětlit vznesené otázky a pochybnosti. Vysvětlit, objasnit, ukázat.
S linkbuildingem jdou dělat věci! Ovšem musíme si zvolit málo konkurenčí klíčová slova. Dejme tomu senilní ješita, nebo onanista. To jsou klíčová slova, která v ČR byla použita jako Google bomba. Po zadání klíčového slova Google předhodí ve výsledku stránku oběti.
Existuje celkem snadná obrana. Jedná se o méně konkurenční klíčová slova. Aby se dostavil kýžený efekt: booom!!!, tak musí útočník najít stránku oběti na prvních stránkách ve vyhledávání. Pokud by Google bomba "vybouchla" až na třetí stránce, tak se nedostaví kýžená satisfakce za vynaložené úsilí.
Obrana proti Google bombám je ovšem jen částečná. Jednu zničíte a další se vyrojí. Nejlepší obranou je tedy prevence. Buďte milý na své kverulanty a v žádném případě se nepokoušejte naštvat tučňáka!! :o)
Zdroj: opencommunity.cz, Creative commons
© 2011-2014 eReputace.cz