Vaše dobrá pověst na internetu
Význam internetu neustále roste. Miliony firem díky internetu vydělávají denně miliardy korun. Jeho hranice jsou prakticky nekonečné. Každý, kdo chce, může díky němu vydělávat nemalé peníze. Se zvyšujícím se počtem podnikatelů roste také konkurence. Větší konkurence umožňuje zákazníkům s i vybírat. Mohou se tak vždy před nákupem rozhodnout, zda nakoupí zde a nebo se raději poohlédnou jinde? Přece jenom dostat se do jiného obchodu je otázkou několika kliknutí myši.
Abyste zákazníka přesvědčili o tom, že má nakupovat výhradně jen u vás, musíte být v něčem lepší než vaši konkurenti. Někdo razí politiku nejnižších cen a snaží se zákazníky ulovit pomocí argumentace, že pouze nákupem u nich nebývale ušetří. Ostatně tuto argumentaci používá 90% všech prodejců. Opět tak prodejci nechtěně staví zákazníky před volbu, jak určit, kde je pro něj nákup nejvýhodnější. Mnozí zákazníci jsou si také vědomi, že ne všichni prodejci hrají fér. Jsou známy případy, kdy prodejci nabízeli neuvěřitelné slevy, které nalákaly stovky zákazníků. Zákazníci spokojeně nakupovali ale jen do té doby, než zjistili, že pár dní předtím (než slevová akce začala) se zboží výrazně zdražilo – aby bylo z čeho slevovat. Proto jsou zákazníci dnes více opatrní a na sliby, že levně nakoupí, už dnes moc nedají. Někteří prodejci přehodnotili svou strategii. A přišli s novou koncepcí. Řekli si, že začnou budovat dobrou image nejenom firmy, ale také svých produktů. Proč? Protože zákazníci se rozhodují podle referencí. A tak se začaly objevovat na internetu pochvalné komentáře na ty či oné služby. Brzy se toho chytly i ostatní firmy. Tak vznikl pojem zvaný „online reputation management“ – česky – ochrana pověsti / reputace na internetu. Chcete také vylepšit image v očích zákazníků?
Zdroj: pravdu.cz
on-line reputace | online reputation management | ORM | ochrana reputace | ochrana dobré pověsti
© 2011-2014 eReputace.cz