Vyhledávání

Kontakt

MUDr.Jan Hýsek
Stefanikova 340
Hradec Kralove
50011

+420.724500393

jh(zav)akciecz.com

Novinky

Právě mi vychází článek v měsíčníku pro podnikatele

08.09.2012 03:52
Právě mi vyšel dvoustránkový článek v měsíčníku pro podnikatele OBCHOD a FINANCE....

Třetina manažerů považuje Facebook za značné riziko pro pověst jejich firmy. Proč?

02.09.2012 00:01
Zajímavý článek na toto téma najdete zde. Největší výhody sociálních sítí jsou...
1 | 2 | 3 | 4 >>

Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti

18.06.2011 03:33

Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti

 

Z vyhledávání na webu se dnes stal samostatný obor. Stejně tak se stává novým odvětvím ochrana reputace na internetu resp. zajišťování pozitivní publicity.

Možných způsobů ochrany pověsti na internetu je několik. Tak například poskytovat takové služby a produkovat takové výrobky, že negativní komentáře a hodnocení na internetu ani nemají důvod vzniknout. Nicméně, čas od času se může objevit někdo, kdo vás chce na internetu poškodit a pomluvit záměrně. Například méně úspěšná konkurence. Jak se bránit v takovém případě? I na tuto otázku by měla ochrana reputace najít odpověď.

Značně nepříjemná situace nastává, pokud se po zadání vašeho jména, názvu firmy či třeba výrobku objeví na prvních místech první stránky výsledků vyhledávání velmi negativní informace či přímo nějaký skandál. Představte si třeba známého politika, u kterého se na prvním místě ve vyhledávači objeví jeho mimomanželský poměr. Velká nepříjemnost! Přesto, i tento stav lze ovlivnit. V ideálním případě lze díky intenzivní "protiakci" odsunout tento nelichotivý odkaz na zadní pozice, které již téměř nikdo nečte. A naopak, na první místa je dobré, v ideálním případě, "prosadit" odkazy na stránky a texty s obsahem, který je pozitivnější či ještě lépe vytvořený pro tento účel. Současně se musí samozřejmě jednat o pravdivé informace. Lež je nepřípustná. A specielně v dnešní "on-line" době bývá lež velmi rychle odhalena a tato informace o odhalení se zpravidla velmi rychle šíří.

Aféře tedy zabránit nemůžete, ale můžete ji učinit neviditelnou. Kdo všechno může takovou službu ocenit? Herci, spisovatelé, politici i společnosti. Ale třeba i turistické atrakce. Co má větší cenu než dobrá pověst? Může trvat léta, než si ji pracně vybudujete. A může být za nesrovnatelně kratší dobu poškozena. Zachování si dobré pověsti je ve skutečnosti k nezaplacení. Na tom se asi všichni shodneme.

Jaký je postup v případě, kdy se již objeví negativní články hned na prvních místech ve vyhledávání? Nejedná se o lehký úkol a je to práce pro profesionála(y) a firmy si za tuto službu nechají pochopitelně velmi dobře zaplatit. I na firmu poskytující tyto služby je vhodné si nejprve zjistit reference, i když v tomto případě to nebude asi snadné. Po technické stránce jde o to odsunout odkazy (tedy pokud je nelze zcela eliminovat) na negativní texty umístěné v první desítce odkazů při vyhledávání co nejdříve na třetí či další stránky výsledků. Mimochodem, 92% uživatelů Google (situace u seznam.cz bude podobná) se dívá pouze na první stránku výsledků. Pravděpodobnost, že by někdo došel třeba až na stranu pět je mizivá. 

Získat si dobrou pověst stojí spoustu úsilí a trvá léta. Ke ztrátě dobré pověsti stačí jedna chyba. Není pochyb o tom, že zbrusu nové odvětví "Ochrana reputace na internetu" má velkou budoucnost.  

MUDr.Jan Hýsek

 

Přidat.eu záložku

Blog

Reputace firem a její váha při rozhodování

19.10.2013 23:56
Podle aktuálního průzkumu společnosti Deloitte je na hlavním místě rizikových faktorů pro strategie při podnikání otázka reputace. Důležitost reputace, online reputace i sociálních sítí si byznys uvědomuje čím dál více a čím dál více se nad těmito oblastmi zamýšlí a investuje do nich. Více o...

Podvádět se nevyplácí ani na internetu

26.09.2013 12:10
Když budete lidi podvádět v podnikání či v osobním životě, dříve či později se to provalí a roznese se to. A na internetu to funguje velmi podobně. Jedna věc je chránit si vaši online pověst - to je v pořádku. Jiná věc je na internetu lhát jako když tiskne. Pochopitelně se snaží například některé...

Ochrana pověsti a falešné profily

23.06.2013 15:56
Facebook je úžasné medium a sám jej zde denně využívám, má ale i svoje rizika či vady. Například se to zde jenom hemží falešnými profily. Ti lidé, kteří zde, na rozdíl od nás ostatních, vystupují jako někdy jiný, vždycky mají  nějaký důvod a něco tím sledují. Typická ukázka proběhla na...

Pozor na falešný e-mail!

04.01.2012 14:19
V těchto dnech byl širokému okruhu mých obchodních partnerů i dalších lidí rozeslán email od vážně duševně nemocného člověka, který trpí paranoidní schizofrenií a který se za mne vydával a email (hysek-jan@seznam.cz) měl vypadat jako poslaný z mojí schránky a byl také mým jménem podepsán....

Pět způsobů obrany vlastní online pověsti

19.06.2011 03:13
Pět způsobů obrany vlastní online pověsti Jakékoliv informace, které o vás lze najít na internetu, ať už pravdivé či lživé, mohou mít velký dopad na váš další život. Nabízíme zde pět tipů, jak zajistit, aby to, co o o vás lidé čtou, bylo dobré (nebo alespoň pravdivé). Neponechejte svou pověst...

Tvrdý souboj s vyhledávači: Jak smazat svou minulost online

19.06.2011 02:24
Tvrdý souboj s vyhledávači: Jak smazat svou minulost online V kybervěku přestává být podstatné, kdo jsme, co umíme nebo čeho jsme dosáhli. Důležité jsou informace, které jsou na internetu věčné. Seznamte se s novým směrem podnikání - vylepšováním pověsti na internetu. Kompromitující fotky a videa....

Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti

18.06.2011 03:33
Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti   Z vyhledávání na webu se dnes stal samostatný obor. Stejně tak se stává novým odvětvím ochrana reputace na internetu resp. zajišťování pozitivní publicity. Možných způsobů ochrany pověsti na internetu je několik. Tak...

Ochrana pověsti na internetu - Google bomby, ORM, mýty a pověsti

17.06.2011 01:03
Ochrana pověsti na internetu - Google bomby, ORM, mýty a pověsti Internet je velký zdroj informací i dezinformací. Né každý člověk je schopen rozlišovat co je kvalitní zdroj informace a co je zdroj nevěrohodný. Lidé jsou přející i nepřející. Spokojený zákazník je jistě nejlepší reklamou pro každý...

Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

15.06.2011 01:13
Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu Snad každá finanční nebo poradenská společnost se setkala s tím, že ji někdo pomlouvá na internetu. Jak mi říkal ředitel jedné leasingové společnosti: „Lidé se nejvíce zlobí, že musí platit a že když neplatí včas, musí...

Proč budovat dobrou pověst firmy na internetu? Protože na tom vyděláte

15.06.2011 00:05
Proč budovat dobrou pověst firmy na internetu? Protože na tom vyděláte Význam internetu neustále roste. Miliony firem díky internetu vydělávají denně miliardy korun. Jeho hranice jsou prakticky nekonečné. Každý, kdo chce, může díky němu vydělávat nemalé peníze. Se zvyšujícím se počtem podnikatelů...
1 | 2 >>