Vyhledávání

Kontakt

MUDr.Jan Hýsek
Stefanikova 340
Hradec Kralove
50011

+420.724500393

jh(zav)akciecz.com

Novinky

Právě mi vychází článek v měsíčníku pro podnikatele

08.09.2012 03:52
Právě mi vyšel dvoustránkový článek v měsíčníku pro podnikatele OBCHOD a FINANCE....

Třetina manažerů považuje Facebook za značné riziko pro pověst jejich firmy. Proč?

02.09.2012 00:01
Zajímavý článek na toto téma najdete zde. Největší výhody sociálních sítí jsou...
1 | 2 | 3 | 4 >>

Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

15.06.2011 01:13

Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

Snad každá finanční nebo poradenská společnost se setkala s tím, že ji někdo pomlouvá na internetu. Jak mi říkal ředitel jedné leasingové společnosti: „Lidé se nejvíce zlobí, že musí platit a že když neplatí včas, musí zaplatit smluvní pokutu.“ Další várku pomluv pak přidají vaši konkurenti.

A když si o vás chce něco najít potenciální klient nebo spolupracovník, nestačí se divit, co všechno se o vás nepíše.

Proto se objevil nový obor: online reputation management. Online reputation management (ORM) sleduje, co se o vás na internetu píše a následně na to reaguje. V podstatě máte čtyři možnosti:

  1. nechat stránku s pomluvami odstranit,
  2. nechat doplnit na stránku vysvětlení,
  3. „přebít“ ve vyhledávačích stránku s pomluvami jinými stránkami,
  4. vstoupit do diskuze pod článkem a vše vysvětlit.

 

Zcela rozhodně se ale musíte o svou čest bít. Čest je cenné zboží. A co je vzácné, není levné.

Podle výzkumu společnosti The Nielsen Company lidé totiž v 70 % věří tomu, co jiní zákazníci píší o dané firmě na internetu. Najdou-li o vás vaši potenciální zákazníci negativní informace, pravděpodobně s vámi byznys dělat nebudou.

Nespoléhejte se na SEO

Mnoho firem si řekne: „Při zadání naší firmy do vyhledávače se objeví pomlouvačné stránky. Naoptimalizujeme si tedy několik stránek nebo webů a tyto pomlouvačné stránky odsuneme na další stránky vyhledávačů.“

Bohužel to zas tak moc nejde. Neříkám, že byste se do toho neměli pustit. Ano, jděte do toho. Ale musíte udělat více. A to ze čtyř důvodů:

1. Lidé zadávají do vyhledávače různé výrazy

Řekněme, že se vaše firmy jmenuje AB. Lidé pak budou do vyhledávače zadávat dotazy typu „AB“, „A B“, „A-B“, „AB zkušenosti“, „AB reference“, „AB práce“, „AB podmínky“ a desítky dalších kombinací. Uoptimalizovali byste se, kdybyste chtěli mít na všechny možné výrazy dvacet různých stránek.

2. Vyhledávače mění algoritmy

Neříkám, že nemáte optimalizovat. Ale vyhledavače mění čas od času pravidla, podle kterých řadí své výsledky. A tak můžete sice negativní stránky odsunout z první stránky vyhledávání – ale při změně algoritmu vyhledávače se může negativní stránka zase objevit ihned pod vaším webem.

3. Stejně si vás někdo dohledá

Divili byste si, ale lidé jsou si na internetu schopni dohledat i věci, o kterých naprosto nevíte.

4. A může na vás kdykoli odkázat

Takže nakonec někdo odkáže na pomlouvačnou stránku v diskuzi, na Facebooku, pošle odkaz e-mailem atd. Dokud bude problematická stránka existovat, máte problém.

Dělám SEO sedm let, takže by se mohlo zdát, že jdu proti sobě. Ale opravdu se na SEO nespoléhejte.

Vyjednávejte a nechte stránku nebo diskuzi smazat

Za více než rok, co ORM dělám, jsem se domluvil na smazání nespočetného množství stránek, diskuzí, fór a blogů. Postup je zhruba následující: nejprve si nechám renomovanou advokátní kanceláří orientující se dobře v médiích vypracovat posudek, jak daná pomluva poškozuje našeho klienta a co všechno by se mohlo stát, kdyby na webu daná pomluva zůstala.

V současnosti je totiž judikováno, že se provozovatel webu nemůže ze své odpovědnosti vyvinit poukazem na skutečnost, že nepravdivé sdělení, způsobilé zasáhnout dobrou pověst, je sdělením třetí osoby. Stejně tak se nemůže ze své odpovědnosti vyvinit „upozorněním“, že příspěvky vyjadřují názory čtenářů.

Spojím se proto s autorem pomluvy nebo provozovatelem webu a snažím se ukázat, kde je pravda, jak to klienta poškozuje a co by snad – „ale tak daleko zajít nechceme“ – mohlo následovat. Samozřejmě, že osobní jednání vše jenom usnadňuje. A pak je jenom na vašich vyjednávacích schopnostech, nakolik přesvědčíte.

Rozhodně nedoporučuji psát e-maily. Mnohem efektivnější jsou osobní schůzky nebo telefonáty. 

Neposílejte právníka!

Jedna ze základních chyb rádoby online reputation managementu je vyhrožování. Online reputation management je primárně o vyjednávání. A začít vyjednávání vyhrožováním není většinou účinné.

Viděl jsem mnoho zmařených příležitostí, kdy firma poslala na autora pomluv nebo provozovatele serveru ihned právníka. Jeden nebo druhý začal ihned o to víc psát ve stylu: „Děje se mi křivda, dotyčná firma jsou pěkní gauneři. Posílají na mě právníky!“ A kauzu, kterou chcete skrýt, o to více medializují.

Jde to?

Klienti se mě vždycky ptají, zdali jde odstraňovat celé stránky nebo jednat s novináři. Ano, jde to. Chce to se nebát, neschovávat se, ale začít jednat a vyjednávat. Provozovatelé webů jsou většinou rozumní a dá se s nimi jednat. To samé platí i o novinářích.

Zažil jsem sice i případy, kdy bylo potřeba podat trestní oznámení nebo žalobu a čeká se na výsledek, ale takových je minimum.

Zrovna nedávno jsme dosáhli dalšího úspěchu. Jeden z našich klientů byl negativně zmíněn v jistém bulvárním deníku, který má i svou online verzi. Kolega si dal schůzku s danou novinářkou – a výsledkem je, že na další den byl připraven omluvný a pozitivní článek.

Zdroj: nasepenize.cz

 

Přidat.eu záložku

Blog

Reputace firem a její váha při rozhodování

19.10.2013 23:56
Podle aktuálního průzkumu společnosti Deloitte je na hlavním místě rizikových faktorů pro strategie při podnikání otázka reputace. Důležitost reputace, online reputace i sociálních sítí si byznys uvědomuje čím dál více a čím dál více se nad těmito oblastmi zamýšlí a investuje do nich. Více o...

Podvádět se nevyplácí ani na internetu

26.09.2013 12:10
Když budete lidi podvádět v podnikání či v osobním životě, dříve či později se to provalí a roznese se to. A na internetu to funguje velmi podobně. Jedna věc je chránit si vaši online pověst - to je v pořádku. Jiná věc je na internetu lhát jako když tiskne. Pochopitelně se snaží například některé...

Ochrana pověsti a falešné profily

23.06.2013 15:56
Facebook je úžasné medium a sám jej zde denně využívám, má ale i svoje rizika či vady. Například se to zde jenom hemží falešnými profily. Ti lidé, kteří zde, na rozdíl od nás ostatních, vystupují jako někdy jiný, vždycky mají  nějaký důvod a něco tím sledují. Typická ukázka proběhla na...

Pozor na falešný e-mail!

04.01.2012 14:19
V těchto dnech byl širokému okruhu mých obchodních partnerů i dalších lidí rozeslán email od vážně duševně nemocného člověka, který trpí paranoidní schizofrenií a který se za mne vydával a email (hysek-jan@seznam.cz) měl vypadat jako poslaný z mojí schránky a byl také mým jménem podepsán....

Pět způsobů obrany vlastní online pověsti

19.06.2011 03:13
Pět způsobů obrany vlastní online pověsti Jakékoliv informace, které o vás lze najít na internetu, ať už pravdivé či lživé, mohou mít velký dopad na váš další život. Nabízíme zde pět tipů, jak zajistit, aby to, co o o vás lidé čtou, bylo dobré (nebo alespoň pravdivé). Neponechejte svou pověst...

Tvrdý souboj s vyhledávači: Jak smazat svou minulost online

19.06.2011 02:24
Tvrdý souboj s vyhledávači: Jak smazat svou minulost online V kybervěku přestává být podstatné, kdo jsme, co umíme nebo čeho jsme dosáhli. Důležité jsou informace, které jsou na internetu věčné. Seznamte se s novým směrem podnikání - vylepšováním pověsti na internetu. Kompromitující fotky a videa....

Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti

18.06.2011 03:33
Celebrity i velké společnosti si najímají ochránce jejich online pověsti   Z vyhledávání na webu se dnes stal samostatný obor. Stejně tak se stává novým odvětvím ochrana reputace na internetu resp. zajišťování pozitivní publicity. Možných způsobů ochrany pověsti na internetu je několik. Tak...

Ochrana pověsti na internetu - Google bomby, ORM, mýty a pověsti

17.06.2011 01:03
Ochrana pověsti na internetu - Google bomby, ORM, mýty a pověsti Internet je velký zdroj informací i dezinformací. Né každý člověk je schopen rozlišovat co je kvalitní zdroj informace a co je zdroj nevěrohodný. Lidé jsou přející i nepřející. Spokojený zákazník je jistě nejlepší reklamou pro každý...

Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu

15.06.2011 01:13
Online reputation management: Co dělat, když vás někdo pomlouvá na internetu Snad každá finanční nebo poradenská společnost se setkala s tím, že ji někdo pomlouvá na internetu. Jak mi říkal ředitel jedné leasingové společnosti: „Lidé se nejvíce zlobí, že musí platit a že když neplatí včas, musí...

Proč budovat dobrou pověst firmy na internetu? Protože na tom vyděláte

15.06.2011 00:05
Proč budovat dobrou pověst firmy na internetu? Protože na tom vyděláte Význam internetu neustále roste. Miliony firem díky internetu vydělávají denně miliardy korun. Jeho hranice jsou prakticky nekonečné. Každý, kdo chce, může díky němu vydělávat nemalé peníze. Se zvyšujícím se počtem podnikatelů...
1 | 2 >>